H0 Borgward Isabella Coupe zielony Inżynier Carl Friedrich W. Borgward, urodzony w 1890 r., rozpoczął działalność na własny rachunek w 1921 r., przejmując fabrykę grzejników w Bremie. Zaledwie trzy lata później zbudował swój pierwszy samochód, małą trójkołową ciężarówkę. W 1931 roku przejął zakłady Hansa-Lloyd, które podczas II wojny światowej budowały ciężarówki i pojazdy opancerzone. Niedługo po zakończeniu wojny, w 1949 roku, Borgward wprowadził na rynek Hansę 1500, pierwszy niemiecki samochód z nadwoziem pontonowym. Dzięki modelowi Borgward „Isabella”, który pojawił się w 1954 roku i został zaprojektowany przez samego założyciela firmy, Borgward-Werke z Bremy konsekwentnie kontynuował sprawdzoną linię pontonów. Najpiękniejszą odmianą nadwozia jest Isabella Coupé, dostępna od 1957 roku, która w rzeczywistości nie była odmianą, ale nowym rozwiązaniem, a zatem nowym samochodem. Od połowy 1958 roku zmieniono dwa widoczne detale w porównaniu z pierwszą edycją: rombus Borgward w chłodnicy stał się mniejszy, a napis Borgward na przednich błotnikach „przesunął się” do przodu. Isabella Coupé stała się ukoronowaniem wizerunku Borgwarda, samochodowym mitem i jedyną naprawdę udaną próbą przebicia się do klasy luksusowej. Nowością było to, że Borgward realizował wszystkie specjalne życzenia, nawet te, których nie było w cenniku. Dziwaczne, ale oficjalne dodatki obejmowały dołączone płetwy ogonowe i elektrycznie przesuwany dach ze stali. Przy cenie podstawowej wynoszącej na początku 10 925 DM, a później 11 725 DM, grupą docelową były zamożniejsze kobiety i mężczyźni. Krytycy twierdzili, że to wysoka cena za luksusowy przedmiot na kółkach z tylko dwoma pełnowymiarowymi siedzeniami. Nie wpłynęło to jednak na jego popularność. Wyprodukowana w prawie 10 000 egzemplarzy Isabella Coupé do dziś jest poszukiwanym przedmiotem kolekcjonerskim i jest znacznie rzadsza niż na przykład Mercedes 190 SL, którego wyprodukowano 26 000 sztuk. Za piękny kabriolet trzeba było początkowo zapłacić 15 600 DM, a później nawet 17 000 DM – była to prawdopodobnie jedna z najbardziej udanych kreacji Carla FW Borgwarda. Ten kabriolet był jednym z niewielu niemieckich samochodów, które odzwierciedlały ducha czasu i pragnienia lat pięćdziesiątych. Model w skali 1:87 składający się z 30 pojedynczych części należy do bardzo misternie skonstruowanych, ale także doskonale ukształtowanych miniatur, podobnie jak jego model z 1958 roku. Samo nadwozie składa się z trzech części: dolnej części z błotnikami i drzwiami; Górna część z maską i bagażnikiem oraz dachem ze słupkami B i C. Wnętrze z częścią siedziskową i oddzielną deską rozdzielczą podzielone jest na dwie części. Kierownica jest częścią wtykową w kontrastującym kolorze. Wszystkie 16 charakterystycznych chromowanych części zostało zrealizowanych jako pojedyncze części mocowane lub wstawiane. Należą do nich listwy ozdobne po bokach i na masce, przednie i tylne kierunkowskazy, reflektory i dwie wycieraczki. Osłona chłodnicy, zderzaki i felgi są również pojedynczymi częściami chromowanymi. Napis „Borgward” jest bardzo drobno wydrukowany na przednich błotnikach. Oprócz technicznej finezji, tym, co naprawdę wyróżnia ten model, jest perfekcyjne wykonanie stylu i uroku oryginału, dzięki czemu każdy kolekcjoner może oddać atmosferę konstrukcji samochodów z lat 60. XX wieku. Podobnie jak większe modele, miniatury są dostępne w oryginalnym jednokolorowym lakierze, a także w dwukolorowym lakierze o wysokim kontraście. Uwaga! Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Jeśli możemy poprawić go dzięki Tobie, prosimy o kontakt. Dane techniczne: Epoka: III · Klasa wiekowa: Od 15 lat · Model (Tabor kolejowy): Model samochodu · Producent pojazdu: Borgward · Rodzaj modelu (Modelastwo kolejowe): gotowy model · Skala modelarska: H0 · Specyfikacja: Izabela Coupe Wskazówki: Wierny oryginałowi model dla dorosłych kolekcjonerów! W przypadku nowej edycji kolor może się zmienić w stosunku do rysunku. |